Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

Έλεος με τα διόδια


Δύο νέοι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν από την Τρίτη 23/11 στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας και στη νέα Ε.Ο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας.

Αυτή η είδηση έπαιξε χθες και μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι. Έλεος με τα διόδια! Κάθε χιλιόμετρο και διόδια θα καταντήσουμε. Είναι απαράδεκτο. Τελικά ας μας εξηγήσει το κράτος, ποιανού είναι οι δρόμοι? Είναι κρατικοί ή ιδιωτικοί? Ο νόμος λέει: για να θεωρηθεί  ένας δρόμος ιδιωτικός στο 100% θα πρέπει να ανοιχτεί από την αρχή από ιδιώτη. Να γίνει το σχέδιο του δρόμου από την αρχή δηλαδή. Η εθνική οδός ήταν έτοιμη δεκαετίες τώρα από το κράτος (και από τους φόρους μας), πριν την πάρουν στα χέρια τους επιχειρηματίες. Δεν μπορώ να πω, ο δρόμος είναι αισθητά βελτιωμένος πλέων αλλά όχι να πληρώνουμε 7 διόδια σε μια διαδρομή Αθήνα - Ξάνθη! Και το ποσό φυσικά είναι αρκετό. Από την Θεσσαλονίκη και μετά ο δρόμος λέγεται Εγνατία οδός και την έχουν αναλάβει άλλοι επιχειρηματίες αλλά αυτό δεν νοιάζει τον απλό Έλληνα που διασχίζει τον δρόμο. Οι εκμεταλλευτές δρόμων είναι αρκετοί.
Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία λέει: Ο πολίτης που διασχίζει δρόμο ταχείας κυκλοφορίας που δεν πληρεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις ασφαλείας (σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα) δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώσει διόδια. Εσείς τι λέτε? Η Εθνική μας οδός πληρεί τις προϋποθέσεις ασφαλείας που απαιτείται από την Ε.Ε?

Επίσης η νομοθεσία λέει ότι δίπλα από κάθε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας όπου ακολουθούν διόδια, πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχει και ένας παράδρομος (που θα ακολουθεί φυσικά την ίδια πορεία με τον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας) όπου θα είναι δωρεάν.
Δεν ξέρω αν το έχετε προσέξει αλλά εδώ οι αλήτες όχι μόνο δεν φτιάχνουν τον παράδρομο δίπλα από την εθνική οδό (σε ορισμένα σημεία δεν υπάρχει καθόλου και όπου υπάρχει ο δρόμος είναι χάλια) αλλά του έχουν βάλει και παράνομα διόδια. Τα διόδια αυτά στον παράδρομο είναι τόσο παράνομα όπου για να μην τους γιουχάρουνε (όσοι ξέρουν την νομοθεσία) οι επιχειρηματίες που εκμεταλλεύονται το δρόμο δεν έχουν βάλει μπάρες. Αν σταματήσεις στον «κισσέ» ο υπάλληλος θα σε ενημερώσει δειλά δειλά ότι πρέπει να πληρώσεις κάποιο ποσό. Αν δεν σταματήσεις δεν σου λένε απολύτως τίποτα.

Αυτό όμως κάποιοι θαρραλέοι το κάνουν και στα νόμιμα (??) διόδια επί της Εθνικής οδού. Ειδικά οι νταλικέριδες, όπου οι άνθρωποι πληρώνουν τα άντερά τους για την προαναφερθείσα διαδρομή (Αθήνα – Ξάνθη ή και πιο πάνω) και έχουν αγανακτήσει. Δύο συγγενικά μου πρόσωπα είναι φορτηγατζήδες. Ο ένας έχει πάψει να πληρώνει διόδια. Πάει στον υπάλληλο και του λέει όμορφα κι ωραία: Αρνούμαι να πληρώσω! Τότε ο υπάλληλος κάνει πως σημειώνει τις πινακίδες του και τον αφήνει να φύγει. Ποτέ δεν τον έχει πιάσει αστυνομία και ποτέ δεν του έχει έρθει κλήση ή πρόστιμο στο σπίτι. Το κάνει μήνες τώρα όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοί του. Τον Σεπτέμβριο που είχε ξανά βγει το θέμα στην επιφάνεια ο υπεύθυνος τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας δήλωσε: Δεν είναι θέμα της αστυνομίας, από τη στιγμή που δεν εμπίπτει σε παράβαση στον ΚΟΚ. Οι επιχειρηματίες που εκμεταλλεύονται την Εθνική οδό ξέρουνε καλά ότι είναι παράνομοι (σε μεγάλο ποσοστό). Το πρόβλημα είναι ότι δεν το ξέρουμε εμείς…
Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την Αττική οδό. Εκεί μάλιστα. Να πληρώσω (αν και είναι αρκετό το ποσό). Ο δρόμος πληρεί όλους τους κανόνες ασφαλείας και μιλάμε για έναν δρόμο υψηλής ποιότητας όπου δεν είχε χαραχτεί από το κράτος μας πιο πριν. Είναι ένας καθαρά ιδιωτικός δρόμος. Δεν θα αναλύσουμε τώρα το γιατί αφήσαμε ξένους να μας φτιάχνουνε δρόμους στη χώρα μας. Αυτό είναι άλλο θέμα.

Τα ερωτήματα για την Εθνική Οδό και τα διόδια είναι πολλά. Π.χ. Γιατί έχει φραχτεί η είσοδος και η έξοδος προς Οινόφυτα στο ρεύμα από Λαμία προς Αθήνα? Τα χρήματα του απλού πολίτη λίγα. Με βάση τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής ένωσης τα διόδια πρέπει να βασίζονται μόνο στην ανάκτηση του κόστους λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης του σχετικού δικτύου υποδομής. Η νομοθεσία λίγο μπερδεμένη αλλά όποιος ψάχνει βρίσκει. Εγώ δίνω το ερέθισμα. Ο κύριος Χάιντ θα σας δώσει περισσότερες πληροφορίες μιας και του αρέσει πολύ το ψάξιμο των νόμων. ;-)

Με αγανάκτηση
Δόκτωρ Τζέκιλ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου