Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

ΠΕΡΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ( συμπληρωμα )

Σε προϊδεάζω ότι ο σιχαμένος δεύτερος σου εαυτός θα ξεφύγει αρχικά από την ουσία , μα είναι νομίζω αναγκαίο .Κατ αρχην η λεξη είναι συνθετη .
από την πρωτο-ινδοευρωπαϊκή ρίζα -leudh δηλ. e-leudh- -> λατ. liber, ελλην. Ελεύθερος
Έχουμε δηλαδή  το πρόθεμα (ε) το  Ινδοευρωπαϊκό  -leudh που  σημαίνει , αυξάνομαι , πληθαίνω . Συνδέεται με τη λέξη λαός, που σε άλλες ινδοευρωπαϊκές γλώσσες έχει όμοιο θέμα. Το -ero είναι συνήθης κατάληξη στην ΙΕ (ινδοευρωπαϊκή) ( e-leudh-ero ) (ευχαριστώ τον κ. Μανώλη Σαβοριανάκη
για την βοήθεια )
Χαθήκαμε λιγάκι . Ας πούμε όμως κάτι ακόμη . Η λέξη ελευθερία είναι θηλυκό . Όταν δεν σε αναγκάζουν να κάνεις κάτι , όταν δεν σε καταπιέζουν , όταν δεν σε εμποδίζουν να κάνεις αυτά που θες και όταν είσαι ανεξάρτητος θεωρείσαι ελεύθερος . Ο Αριστοτέλης έλεγε ακόμη ότι  ελευθερία είναι η αυτάρκεια . Το πιστεύω και μου αρέσει κιόλας αυτή η ερμηνεία  .

Ενδιαφέρον έχει ότι οι Άγγλοι για την λέξη ελευθερία έχουν δύο λέξεις που την εκφράζουν : freedom , liberty ας μην αναλύσουμε και αυτό .

Κάτι άσχετο  . Το όνομα Λιβερίας στην δυτική Αφρική  σημαίνει "ελευθερία" και αναφέρεται στους απελευθερωμένους σκλάβους, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν στη Λιβερία το 1822 και ίδρυσαν το κράτος το 1847 με την υποστήριξη της κυβέρνησης των ΗΠΑ (wikip)
Η ελευθερία Συμβαδίζει με την λέξη ισότητα την λέξη αδελφοσύνη και την λέξη δημοκρατία για ευνόητους λόγους . Από που βγαίνει η δημοκρατία ? Γνωστό και αυτό
Δήμος είναι η συνέλευση πολιτών , κρατεί  θα πει εξουσιάζει .Γιατί τα αναφέρω όλα αυτά . Μια από τις αρχές της δημοκρατίας ίσως και η βασικότερη είναι μια φράση που περιέχει την λέξη με την οποία ασχολούμαστε :  "η ελευθερία μας σταματά εκεί όπου αρχίζει ή ελευθερία του άλλου" 

Για να ελευθερωθείς από κάτι και να είσαι ελεύθερος πρέπει κάτι να σε δεσμεύει . Να σε καταπιέζει . Ο ελεύθερος άνθρωπος είναι αυτός που επαναστατεί απέναντι σε αυτά που πιστεύει ότι τον καταπιέζουν . Μονo και μόνο η πράξη της επανάστασης σε κάνει αρχικά πνευματικά ελεύθερο . Το αποτέλεσμα της επανάστασης δεν κρίνει απαραίτητα και την σημαντικότητα του στόχου της , όμως προσδιορίζει την μετέπειτα εξέλιξη της ελευθερίας .
Το συμπέρασμα μου σχετικά με την λέξη ελευθερία είναι το εξής . Εχει βαρύνουσα σημασία η ανάλυση αυτής της λέξης . Είναι μια λέξη της οποίας το νόημα διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και από νου σε νου (Σχετικότητα) . Και δεν έχουμε εμβαθύνει ακόμη σε αυτό ούτε έχουμε καταλάβει ακριβώς τι είναι διότι μάλλον σαν ανθρωπότητα δεν είμαστε έτοιμοι . Βέβαια πολλοί άνθρωποι έχουν προσπαθήσει μέχρι τώρα είτε με πράξεις είτε με θεωρίες . Ο Τσε Γκεβάρα ήταν  ένας από αυτούς και εκείνος είχε πει :  Ο αληθινός επαναστάτης καθοδηγείται από βαθιά συναισθήματα αγάπης. Πιστεύει ότι η ελευθερία μέσω της επανάστασης για να επιτευχτεί χρειάζεται την ουσία της λέξης αγάπη . Και αυτό με βρίσκει σύμφωνο .

Είμαι στην ευχάριστη θέση να διαφωνήσω και με εσένα δόκτωρ και με τον ζαν πολ σαρτρ  στο ότι ο άνθρωπος είναι ελεύθερο ον από την φύση του .Δεν ξέρω αν ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να λάβει την γνώση για να επαναστατήσει . Η κατανόηση της ελευθερίας έρχεται μέσα από την μόρφωση όπως και εσύ λες . Είπαμε και πριν ότι για να ελευθερωθείς από κάτι πρέπει να εντοπίσεις τι είναι αυτό το κάτι . Αλλιώς η επανάσταση θα είναι μισή . Παραδείγματα επαναστάσεως τέτοιου είδους υπάρχουν . Δηλαδή υπάρχει και πρόβλημα διαχείρισης της ελευθερίας,  διαχείρισης και συντήρησης . Υπάρχει πρόβλημα δηλαδή και αυτό το πρόβλημα πολλαπλασιάζεται όταν μιλάμε για ένα σύνολο ανθρώπων που έχουν σαν κοινό στόχο την απελευθέρωση . Ποιος επίσης λέει ότι ο άνθρωπος δεν αντέχει να μην είναι ελεύθερος . Αντέχει και παρά αντέχει . Δες αυτό που ζούμε σήμερα . Γύρω μου βλέπω ανθρώπους που το αντέχουν μια χαρά . Μερικοί δεν βρίσκουν καν πρόβλημα . «όλα καλά» . Η ελευθερία δεν βλάπτει ποτέ . Το αποτέλεσμα κρίνει την εξέλιξη ; . 

Ο κόσμος εξελίσσεται . Οι νόμοι στους οποίους αναφέρεσαι το κάνουν αυτό ? Ποια η εξέλιξη της ελληνικής νομοθεσίας ? Καμία . μέρος το ότι πράττουμε μικροπαρανομιες η μαγαλοπαρανομιες είναι το πρόβλημα της μη επικοινωνίας του νομοθέτη με τον πολίτη . Δεν συμβαδίζουν δηλαδή … Δεν ζουν μαζί . Δεν περνά τα ίδια ο νομοθέτης με τον πολίτη . Οι καθημερινότητα τους διαφέρει .
Επίσης η ηθική και αξία πάλι είναι δυο σχετικές έννοιες . Οι νόμοι υποτίθεται ότι είναι ένα σύνολο κανόνων οι οποι πηγάζουν από τις αξίες και τα ήθη κάθε λαού(δική μου προσέγγιση ) . Το ότι ο νόμος είναι επιτακτικός και εξαναγκαστικός εξ ορισμού  είναι κάτι που δεν πρέπει να παραβλέψουμε . Και όλα αυτά γίνονται δια την επιβολή του δικαίου (κοινό περί δικαίου αίσθημα) Και μια ακόμα πιο σωστή άποψη είναι ότι το δίκαιο πηγάζει από το έθιμο και τον νόμο . Η ύπαρξη νόμων είναι αναγκαστική για την ανθρωπινή φύση . Υποτίθεται ότι διαφυλάσσουν την ατομική και κοινή ελευθερία ( @@ μαντολες )
Νομίζω ότι η κουβέντα θα πρέπει να ξεκινήσει με την ανάλυση της έννοιας  του συντάγματος .

"Η ελευθερία στην καπιταλιστική κοινωνία παραμένει σχεδόν ίδια με αυτή της αρχαίας ελληνικής δημοκρατίας : ελευθερία για τους ιδιοκτήτες σκλάβων ."  Αυτα ελεγε ο λενιν
Υ.Γ.Το κείμενο σου ήταν πάλι καταπληκτικό Δόκτορα Τζεκιλ 


Μετά τιμής
Κύριος Χαιντ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου