Η κατάσταση που ζούμε είναι το αποτέλεσμα μιας συνισταμένης αποφάσεων
– δεσμεύσεων - συγκυριών που έχουν ως εμπλεκόμενους το κεφάλαιο ( αυτούς που έχουν
ουσιαστικά την εξουσία και κατ επέκταση και το μέσον για να την ακουμπήσουν ) ,
τους πολίτες και τους εκλεγμένους από τους πολίτες πολιτικούς όπου και ο καθένας
ξεχωριστά και όλοι μαζί έχουν ευθύνες .
Η κρίση λοιπόν είναι υπαρκτή . Δεν είναι μόνο χρηματοπιστωτική
, δεν είναι μόνο πολιτική η πολιτειακή είναι κυρίως ανθρωπιστική και πολιτισμική
. Έτσι όπως όταν έχει πλημμυρίδα δεν βλέπει καθαρά το μέρος της ακτής που καλύπτει
το νερό , ερχόμενη η άμπωτις εμφανίζει και την συνέχεια της , έτσι και εδώ .
Ναι είναι ο καπιταλισμός η νεοφιλελευθερισμός η οι συνέπειες του μη παρεμβατικού
κράτους προς όφελος εκείνου στον οποίο χρεωστάει την ύπαρξη του , στον πολίτη .
Ο μόνος τρόπος να καλυφτεί από την εκμετάλλευση των κεφαλαιούχων ο μη κεφαλαιούχος
, άρα και αδύνατος , είναι το κράτος και οι παρεμβάσεις που θα μπορούσε να κάνει
, για αρχή , για να τον προστατέψει από αυτόν που θέλει να του πάρει την εξουσία
. Και βρήκε λοιπόν τον τρόπο . Ελεύθερη αγορά και άλλου τέτοιου είδους μαλακιες
.
Ένας από τους λόγους που υπερίσχυσε ο καπιταλισμός έναντι
του σοσιαλισμού – μαρξισμού εκτός από το ότι ουσιαστικά οι προαναφερθέντες δεν εφαρμόστηκαν
κατά γράμμα η έστω κατά μια μικρή απόκλιση είναι ότι τους είχε απέναντι του και
έδινε ελάχιστα ποσοστά από τα υπερκέρδη του , μόνο και μόνο στην ιδέα ότι θα μπορούσαν
κάποτε να εφαρμοστούν .
Τώρα , αφού πια έχουν πεθάνει και θεωρούνται από τους συγχρόνους
νεοφιλελευθεροοικονομολογους παρωχημένοι η ουτοπικοί το αποτέλεσμα είναι ότι ο καπιταλισμός
καλπάζει στην κούρσα , χωρίς αντίπαλο . Είναι πιο ωμός , πιο βίαιος πιο βάναυσος
από ποτέ , ακόμη και στις χώρες που ένθερμα τον υποστήριζαν , χαρίζοντας απλόχερα αυτά που είχε υποσχεθεί
: ανεργία , «ενδοκοινοτικό χρέος» και χρέος προς τρίτους με αντάλλαγμα τι άλλο ;
Κέρδη . Κέρδη που πάνε σε αυτούς που τον ελέγχουν .
Άρα , η ανεργία , όπου και είναι κάτι που άμεσα μας πονά σαν
πολίτες , είναι απλά ένα αποτέλεσμα , ένας
αριθμός , που κοιτάζει στο χαρτί ένας χόντρος πουροκράτωρ και γελά . Ουδόλως ενδιαφέρεται
για το αν πεινάς , αν θέλεις να βγεις μια βόλτα και δεν μπορείς η ακόμη και αν πεθάνεις
. Κάτι μου θυμίζει αυτό . Α ναι την Αφρική . Μα αυτό θα το αναλύσουμε άλλη φορά
Ακόμη σίγουρα δεν θεωρώ δραματική εξέλιξη στην ανθρωπότητα την
απελευθέρωση της γυναίκας οικονομική και
μη . Το δραματικό θα ήταν να μην υπήρχε και δεν καταλαβαίνω γενικότερα το σκεπτικό αυτό . Το θέμα δεν είναι να εργάζονται οι άνδρες
και να κυλά η ζωή ή έστω και έτσι να ήταν , όπως το θέτεις , το κεφάλαιο θα είχε
τα αντανακλαστικά να το διαχειριστεί . Ακόμη και αυτό που αναφέρεις στην προτελευταία
παράγραφο είναι το αποτέλεσμα της εξειδίκευσης των εργαζομένων για την βελτίωση
του ρυθμού παραγωγής προϊόντος . Είναι ένα λογικό αποτέλεσμα , βέβαιο ότι κάποια
στιγμή θα γινόταν .
Γιατί δεν λύνεται το πρόβλημα και κάνουμε ότι δεν το βλέπουμε ;
Απάντηση 1 : Ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα ζούμε έτσι όπως ζούσαμε
κάποτε , θα καταναλώνουμε ακόρεστα , με τον ίδιο ρυθμό .
Απάντηση 2 : Δεν ήμαστε ικανοί ούτε πραγματικά θέλουμε να αλλάξουμε
την κατάσταση που μας βαραίνει .
Η κεφαλαιοκρατία , έχει ένα σημείο που πονά . Τον χρόνο .
Δεν δύναται να τον διαχειριστεί ούτε να προλάβει τυχούσες , δυσάρεστες για αυτήν
εξελίξεις . Εκεί πρέπει να εστιάσουμε . Το πρόβλημα της ανεργίας , δεν θα λυθεί
μέσα στα πλαίσια του φιλελευθερισμού – καπιταλισμού .
Η λύση των προβλημάτων που αναφέρονται και στο κείμενο σου λύνονται
( κατά την γνώμη μου )μόνο με ένα τρόπο . Την πλήρη κατανόηση της καταστάσεως από
τους αδύνατους και την δημιουργία ενός κινήματος ανθρωπιστικού που θα έχει ως βάση τον πολιτισμό την αλληλεγγύη
την ελευθερία και την ισότητα . Από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε .
Απλή ερώτηση: αλήθεια, θέλουμε διαφάνεια και ισονομία ή να επανέλθουμε στις εποχές "ξοδεύω περισσότερα απ' όσα έχω και έχει ο μεγαλοδύναμος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι οι γυναίκες το πρόβλημα. Η κατηγοριοποίηση των επαγγελμάτων σε ανδρικά και γυναικεία είναι το πρόβλημα...